Επιστημονικά υπεύθυνη/ος: Καθηγήτρια Ε. Συμεωνίδου Καστανίδου
Συντονιστής έργου (ΑΠΘ ή άλλο ίδρυμα): KU Leuven,
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, EU PROGRAMMES 2014-2020, JUSTICE PROGRAMME
Διάρκεια: 1/11/2020-31/03/2022
Συνεργαζόμενοι φορείς: European Forum for Restorative Justice (Pan-European), Moderator Forum for Restorative Justice and Mediation (Belgium), Institute for Judicial Training (Belgium), European Judicial Training Network (Belgium), Universidad Carlos III de Madrid (Spain), Consejo General del Poder Judicial (Spain), Aristotelio Panepistimio Thessalonikis (Greece), National School of the Judiciary (Greece), Universita Cattolica del Sacro Cuore (Italy), Scuola Superiore della Magistratura (Italy).
Εμπλεκόμενοι ερευνητές/ερευνήτριες: Γούναρη Βασιλική, Σούλου Αικατερίνα
Το πρόγραμμα Re-Justice είναι μια διεθνής συνεργασία μεταξύ διαφόρων εταίρων, συμπεριλαμβανομένων πανεπιστημίων και εθνικών σχολών κατάρτισης δικαστών. Το πρόγραμμα συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο KU Leuven στο Βέλγιο. Το πρόγραμμα θα παρέχει στους δικαστές και τους εισαγγελείς στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία 30 ώρες κατάρτισης με στόχο την αύξηση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων τους σε σχέση με την αποκαταστατική δικαιοσύνη. Με βάση την εμπειρία των πανεπιστημίων και των σχολών κατάρτισης δικαστικών λειτουργών και στις τέσσερις χώρες και των βελγικών ΜΚΟ με ειδική πείρα στον τομέα της αποκαταστατικής δικαιοσύνης, η εκπαίδευση θα σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες κατάρτισης των δικαστών και εισαγγελέων στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία. Συγκεκριμένα, οι στόχοι του προγράμματος είναι: – Δημιουργία προφίλ ικανοτήτων (competency profile) για την αποκαταστατική δικαιοσύνη για τους δικαστές και τους εισαγγελείς. – Αξιολόγηση των αναγκών σχετικά με την κατάρτιση αναφορικά με την αποκαταστατική δικαιοσύνη για τους δικαστές και τους εισαγγελείς. – Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού μαθήματος για την αποκαταστατική δικαιοσύνη χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση συνδυασμένης μάθησης. – Διεξαγωγή πιλοτικής παράδοσης του εκπαιδευτικού προγράμματος στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία. – Αξιολόγηση την πιλοτική παράδοση του κύκλου κατάρτισης. – Διάδοση των αποτελεσμάτων και των συμπερασμάτων της έρευνας.