ΣΥΝΤΟΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ
-Η παρ. 4 του άρ. 11 του ν. 1566/1985 ορίζει ότι: «Με π.δ., που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με: α) την οργάνωση και λειτουργία των δημοτικών σχολείων, β) …, στ) την αξιολόγηση των μαθητών, την οργάνωση της μαθητικής ζωής και το γενικό πλαίσιο των σχολικών εκδηλώσεων και ζ) κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετική με τη λειτουργία των δημοτικών σχολείων». Δυνάμει της διάταξης αυτής εκδόθηκε αρχικά το π.δ. 201/1998, το οποίο προέβλεψε την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών στις σχολικές παρελάσεις από έλληνες υπηκόους ή το γένος βάσει του βαθμού τους ενώ το νεότερο π.δ. 79/2017 προέβλεψε την επιλογή βάσει κλήρωσης. Σε αίτηση ακυρώσεως, που κατατέθηκε στο ΣτΕ κατά του τελευταίου π.δ. υποστηρίχθηκε ότι αυτό πρέπει να ακυρωθεί, διότι: (α) Η εξουσιοδότηση είναι γενική και αόριστη, (β) τα κριτήρια του π.δ. αντιβαίνουν στην αρχή της αξιοκρατίας, (γ) είχε γίνει ήδη χρήση της εξουσιοδότησης με το π.δ. 201/1998. Είναι οι ισχυρισμοί ορθοί;
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
2. Με νόμο, που δημοσιεύθηκε και ισχύει από το έτος 2011, προβλέφθηκε η μεταβολή του χαρακτήρα της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης από Εκκλησιαστική Παιδαγωγική Ακαδημία σε αμιγή Εκκλησιαστική Σχολή με κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της (διορισμός τους ως δασκάλων). Ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας συνέχισε μέχρι το έτος 2017 να διορίζει αποφοίτους της ακαδημίας στα δημοτικά σχολεία. Νομιμοποιούνται οι απόφοιτοι του έτους 2018, στους οποίους το Υπουργείο αρνήθηκε τον διορισμό βάσει της προαναφερόμενης διάταξης νόμου, να επικαλεσθούν την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης;
ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΤΗΤΑ-ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ
-Έγγραφο της διοίκησης, με το οποίο ιδιώτης ενημερώνεται ότι προγενέστερη αίτησή του θα εξετασθεί μετά τη λήψη οδηγιών από το ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρίς να προσδιορίζεται ο χρόνος εξέτασης της αίτησης.
-Η απόρριψη αίτησης ανάκλησης οικοδομικής άδειας, που υποβάλλει όμορος ιδιοκτήτης, με την αιτιολογία ότι «η άδεια είναι νόμιμη».
-Πράξη καθορισμού συνεργείου και ημερομηνίας κατεδάφισης αυθαιρέτου κτίσματος της αρμόδιας πολεοδομίας,
-Υπουργική απόφαση, με την οποία κατατάσσεται οδός από το δευτερεύον στο τριτεύον οδικό δίκτυο δυνάμει του άρ. 1 του π.δ. 209/1998 και επί τη βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων της εν λόγω διάταξης. Το π.δ. εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 3155/1955.
– ΠΔ για τη σύσταση αυτοτελούς υπηρεσίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
– Υ.Α με την οποία καθορίσθηκε ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής στα εν ενεργεία στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και τους αποστράτους των μισθολογικών και των συνταξιοδοτικών διαφορών, που προέκυψαν από την αναδρομική αναπροσαρμογή μισθών και συντάξεων
-Προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού για την προμήθεια ραμμάτων από νοσοκομείο.
-Χαρακτηρισμός χώρου κατόπιν τροποποίησης σχεδίου πόλης με π.δ., ως «δημαρχιακού μεγάρου» και πρόβλεψη ανωτάτου ορίου τριών ορόφων στην περιοχή.
-ΥΑ για το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών στο δημοτικό και γυμνάσιο
-ΥΑ επέκτασης των περιορισμών και των απαγορεύσεων του συμβατικού τσιγάρου οι οποίοι προβλέπονταν με νόμο, και στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.
–Αφαίρεση με νόμο κατά παραχώρηση ασκούμενου από τον ΟΑΣΘ (ιδιωτικός φορέας) του προνομίου αποκλειστικής εκμετάλλευσης συγκοινωνιακού έργου και ανάθεσή του σε κρατικό ΝΠΙΔ
-Απόφαση δημοτικού συμβουλίου, με την οποία ορίσθηκαν τα καταβαλλόμενα ποσοστά του δικαιώματος εμπορίας πόσιμου ύδατος για ορισμένο έτος.
-ΕΣΧΑΔΑ, με το οποίο χαράσσονται τα όρια του σχεδίου και των ζωνών εντός αυτού και καθορίζονται οι χρήσεις γης ακινήτων.
-Απόφαση ΔΣ ΟΑΠ-ΔΕΗ σχετικά με το ύψος των προσαυξήσεων των ασφαλισμένων του, που ήταν πρώην εργαζόμενοι στην ΗΕΑΠ για τον εφεξής χρόνο και υπό τον όρο παραίτησης από ένδικο βοήθημα.
– Αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη μία γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους;
– Συμβούλιο Διοίκησης του Διοικητικού Εφετείου αποφασίζει την προσθήκη στους τοίχους του δικαστηρίου ζωγραφικών πινάκων – είναι εκτελεστή ΔΠ;
– ΠΔ για την επιλογή αντιπροέδρου του ΣτΕ αποτελεί εκτελεστή ΔΠ;
– Η απάντηση της διοίκησης ότι η αίτηση διοικουμένου «εξετάζεται» και θα λάβει απάντηση σε εύθετο χρόνο, καθώς επίκειται μεταβολή του νομοθετικού καθεστώτος και μόλις αυτή ολοκληρωθεί, είναι διοικ.Πράξη;
– Ρύθμιση ότι οι ασφαλισμένοι του Μετοχικού Ταμείου Δημοσίων Υπαλλήλων μεταφέρονται σε άλλο Ταμείο και το ΜΤΔΥ καταργείται, έχει ατομικό ή κανονιστικό χαρακτήρα;
– Ανακατάταξη δρόμου από το δευτερεύον στο τριτεύον οδικό δίκτυο έχει ατομικό ή κανονιστικό χαρακτήρα;
– Παράλειψη της διοίκησης να συστήσει οργανική θέση σε δημόσια υπηρεσία για να μεταταγεί υπάλληλος, συνιστά πονε;
– Αίτηση προς την φορολογούσα αρχή από επιχειρηματία να ελέγξει τα βιβλία του, η οποία μένει αναπάντητη, συνιστά πονε;
– Σε διαγωνισμό πρόσληψης δικηγόρων σε ΝΠΔΔ, αν προσβληθεί δικαστικά η πράξη διορισμού του δικηγόρου θα μπορώ να βασισθώ σε πλημμέλειες της απόφασης συγκρότησης της Επιτροπή του διαγωνισμού (π.χ. για τον λόγο ότι συμμετείχε σε αυτήν α ξάδελφος του επιλεγέντος);
– Αναμόρφωση των όρων δόμησης περιοχής με ΠΔ και εν συνεχεία έκδοση οικοδομικής άδειας με βάση το ΠΔ αυτό μετά από 2 έτη. Μπορώ σε δίκη να υποστηρίξω ότι το ΠΔ αντιβαίνει στο άρ. 24 Συντ. έχοντας προσβάλλει εμπρόθεσμα την οικοδομική άδεια;
– Απόφαση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών, με την οποία διατάσσεται η σφράγιση ναού και εν συνεχεία πράξη του ιδίου περί προσωρινής αποσφράγισης του ίδιου ναού για δύο ημέρες για την τέλεση ιεράς πανηγύρεως και εν συνεχεία η επανασφράγιση του ναού.
– Κατά το άρ. 24 παρ. 4 ν. 703/1977 «Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποχρεούται να εκδώσει απόφαση μέσα σε έξι (6) μήνες από την ημερομηνία υποβολής της καταγγελίας ή του αιτήματος του Υπουργού Ανάπτυξης» ενώ «σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όταν η υπόθεση χρήζει περαιτέρω έρευνας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορεί να παρατείνει την προθεσμία αυτή, το ανώτερο, μέχρι δύο (2) μήνες». Πρόκειται για αποκλειστική προθεσμία; Υφίσταται μετά πονε;
– Ο ν. προβλέπει, ότι με τη συμπλήρωση διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδικαίως πλην όσων εκκρεμεί εις βάρος τους πειθαρχική διαδικασία ή έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή, οπότε για αυτούς αποφαίνεται το Υπηρεσιακό Συμβούλιο εντός διμήνου από τη συμπλήρωση της 2ετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας ενώ για την μονιμοποίηση ή μη εκδίδεται διαπιστωτική πράξη. Είναι νόμιμη απόφαση περί μη μονιμοποίησης υπαλλήλου από το Υπ.Συμβ. ένα έτος μετά τη συμπλήρωση της διετίας;
– Απόφαση με υπογραφή του δασάρχη Θεσσαλονίκης για την κήρυξη ορισμένης περιοχής ως αναδασωτέας. Ο ν. προβλέπει αρμοδιότητα του ΓΓ Αποκεντρωμένης διοίκησης, ο οποίος μεταβίβασε το δικαίωμα υπογραφής προς τον δασάρχη με δημοσίευση, μεταξύ άλλων, σχετικής ανακοίνωσης σε εφημερίδα ότι με ενάριθμες αποφάσεις του ΓΓ, μεταξύ των οποίων και η υπό κρίση, παραχωρήθηκαν νέες αρμοδιότητες στους Προϊσταμένους των υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Δ/σης, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Υπηρεσίες Διευθύνσεως δασών». Είναι η πράξη του δασάρχη νόμιμη;
ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΗ ΔΠ – ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΤΥΠΟΣ ΔΠ – ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ – ΠΡΟΗΓ.ΑΚΡΟΑΣΗ
1. Εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας, η οποία απεστάλη στις κατά τόπους υπηρεσίες χωρίς να τύχει άλλης δημοσιότητας, ότι λόγω πανδημίας του κορονωιού και σε συμπλήρωση σχετικής ΠΝΠ, η οποία δεν περιελάμβανε σχετική πρόβλεψη, κατά την είσοδο όσων πολιτών έχουν επείγουσες υποθέσεις θα λαμβάνει χώρα ειδική απολύμανση των τελευταίων, δεσμεύει; Θα μεταβάλλονταν τα δεδομένα, εάν αφορούσε μόνον σε απολύμανση του χώρου της υπηρεσίας;
2. Νόμος προβλέπει ότι εκπαιδευτικός ειδικής κατηγορίας μετατίθεται μετά από σύμφωνη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Το τελευταίο γνωμοδοτεί υπέρ της μετακίνησης, ο αρμόδιος, όμως, υπουργός εκδίδει αρνητική πράξη. Είναι αυτή νόμιμη;
3. Για τον χαρακτηρισμός κτίσματος ως διατηρητέου, ο αρμόδιος υπουργός, εκτός από την προβλεπόμενη στον ν. γνωμοδοτική επιτροπή (Α) (απλή γνώμη), συστήνει δεύτερη επιτροπή (Β), την γνωμοδότηση της οποίας ζητά, πλην της γνωμοδότησης της (Α). Εν τέλει, ενώ η επιτροπή (Α) έχει γνωμοδοτήσει θετικά για τον χαρακτηρισμό, με την αιτιολογία ότι τη επιτροπή (Β) απαρτίζεται από τους απολύτως ειδικούς για το θέμα, ακολουθεί την γνώμη της επιτροπής (Β) και αρνείται τον χαρακτηρισμό του κτίσματος ως διατηρητέου. Έδρασε νόμιμα;
4. Μετακίνηση δημοσίου υπαλλήλου από ορισμένη οργανική θέση σε άλλη με προφορική εντολή του Προϊσταμένου του είναι νόμιμη; Εάν εν συνεχεία εκδοθεί γραπτή πράξη, η οποία δεν φέρει αριθμό πρωτοκόλλου και δεν κοινοποιηθεί στον υπάλληλο, είναι νόμιμη;
5. Πρόστιμο ακαταχώριστων εργαζομένων επιβάλλεται κατά ν. στους εργοδότες, που απασχολούν εργαζομένους χωρίς να τους έχουν γράψει στο ειδικό βιβλίο, που τηρεί η επιχείρηση για το νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό, και ανέρχεται σε 10,000 ευρώ ανά εργαζόμενο. Απαιτείται προηγούμενη ακρόαση του εργοδότη, πριν από την επιβολή ενός τέτοιου προστίμου;
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
-Η απόρριψη αίτησης χορήγησης επιδόματος από την διοίκηση, διότι «δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις στο πρόσωπο του αιτούντος» με αναφορά στις σχετικές διατάξεις, είναι νόμιμη; Μπορεί η διοίκηση απαντώντας στην αίτηση του διοικουμένου ή και εν συνεχεία ενώπιον της δικαιοσύνης να «συμπληρώσει» την αιτιολογία της πράξεις της;
-Διάταξη νόμου προβλέπει ότι ορισμένο επίδομα χορηγείται από την διοίκηση «σε μακροχρόνια αστέγους χωρίς οποιονδήποτε πόρο». Νομίμως ασκείται η αρμοδιότητα αυτή της διοίκησης, εάν απορρίψει την αίτηση του Α., διότι «δεν υφίστανται μακροχρόνια άστεγοι στην Θεσσαλονίκη»; (εξειδικεύστε, εάν χορηγείται στο διοικητικό όργανο δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια και τους όρους νόμιμης άσκησης της αρμοδιότητας)
-Ο Π. Προϊστάμενος Τμήματος του Δήμου Θεσσαλονίκης εξέδωσε και υπέγραψε άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου υπέρ καταστηματάρχη την 1/2/2020. Είναι νόμιμη η πράξη, εάν: α) ο ορισμός του ως Προϊσταμένου την 20/2/2019 έλαβε χώρα αναιτιολόγητα ενώ υπερείχε καταδήλως άλλος συνάδελφός του; β) ο ορισμός του ακυρώθηκε βα) με την από 15/1/2020 απόφαση του ΔΕφΘες, ββ) με την από 1/3/2020 απόφαση του ίδιου δικαστηρίου; γ) εάν την 15-1-2020 είχε μεταβιβάσει νομίμως την εξουσία του να υπογράφει τις εν λόγω πράξεις;
-Κατά την από 1/2/2020 συνεδρίαση της (πενταμελούς) Επιτροπής Κρίσεως Διατηρητέων, η οποία αποτελεί γνωμοδοτικό όργανο προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος για τον χαρακτηρισμό κτίσματος ως διατηρητέου, α) Παρίστανται 2 τακτικά και 3 αναπληρωτικά μέλη χωρίς να έχει λάβει χώρα πρόσκληση των μελών αλλά κατόπιν συνεννόησης των αναπληρωματικών μελών με τα αντίστοιχα τακτικά μέλη, όπως οι πρώτοι δήλωσαν κατά τη συνεδρίαση, β) Κλήθηκε και παρίστατο κατά τη διάρκεια της συνδρίασης ο εμπειρογνώμων Ε, το οποίον η Επιτροπή συμβουλευόταν. Ήταν νόμιμη η συνεδρίασή της; Ήταν νόμιμη η συνεδρίαση της Επιτροπής εάν είχαν συμμετάσχει όλα τα τακτικά μέλη δεν είχαν ορισθεί, ωστόσο, με την πράξη συγκρότησης αναπληρωματικά μέλη;
ΙΣΧΥΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ – ΑΝΑΚΛΗΣΗ
1.Ρύθμιση της κυκλοφορίας με υ.α. Ο υπουργός, αφού υπέγραψε την υ.α. παραιτήθηκε και εν συνεχεία δημοσιεύθηκε αυτή στο ΦΕΚ. Είναι νόμιμη;
2. Εκλογή σε θέση διευθυντή εργαστηρίου ΑΕΙ για 1 έτος ενώ ο νόμος προβλέπει 3ετή θητεία.
3. Ακύρωση με απόφαση ΔΕφ πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ καθ’ ο μέρος δεν περιλήφθηκε ο Α. Εάν έχει συμπληρώσει πλέον το όριο ηλικίας θα μπορέσει να διορισθεί;
4. Απόφαση ΓΣ Τμήματος ΑΕΙ περί διαγραφής φοιτητή ΜΠΣ, επειδή δεν υπέβαλε εντός της προβλεπόμενης από τον ν. προθεσμίας και της εν συνεχεία χορηγηθείσας παράτασης την διπλωματική του εργασία, με την σημείωση ότι η πράξη θα παύσει να ισχύει, εφόσον ο φοιτητής υποβάλει εντός διμήνου την εργασία του.
5. Χορήγηση οικοδομικής άδειας, εφόσον καταβληθεί εισφορά υπέρ τοπικών έργων στον Δήμο Δ μη προβλεπόμενη στον ν.
6.Ανάκληση οικοδομικής άδειας και των αναθωρήσεών της 6 έτη και 1 μήνα μετά την έκδοσή της, διότι παραβιάσθηκε το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και οι ελάχιστες αποστάσεις από το όριο του οικοπέδου.
7. Ανάκληση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, διότι διαπιστώθηκε 20 έτη αργότερα ότι το πτυχίο, που είχε υποβληθεί ήταν πλαστό.
8. Ανάκληση άδειας φυτοφαρμάκου μετά από 6ετία, διότι κρίθηκε τελικά ότι αυτό θα ήταν επιβλαβές για τη δημόσια υγεία.
9. Ανάκληση της αδειοδότησης ιχθυογεννητικού σταθμού μετά από 2 έτη, διότι κρίθηκε τελικά ότι οι επιπτώσεις του στο περιβάλλον θα ήταν πολύ σοβαρές.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ –ΙΕΡΑΡΧΙΑ/ΕΠΟΠΤΕΙΑ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
1.Διάταξη νόμου, η οποία προβλέπει τη συγκέντρωση και διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων και οι ΟΤΑ Α βαθμού, στην Τράπεζα της Ελλάδος και την καθαίρεση των αιρετών οργάνων τους σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, είναι συνταγματική;
2. Επιτρέπεται η δια ν. σύσταση νέου ΟΤΑ α βαθμού με συνένωση καταργούμενων ΟΤΑ του ίδιου βαθμού; Ειδικότερα, αντίκειται αυτό στα άρ. 102, 26 Συντ.; εάν επιτρέπεται, με ποια κριτήρια θα λάβει χώρα; Απαιτείται γνώμη των καταργούμενων ΟΤΑ;
3. Ο καθορισμός μονοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και εν γένει κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μπορεί με ν. να λαμβάνει χώρα με απόφαση δημοτικού συμβουλίου; Μπορεί να ορισθεί ότι δημοτικού συμβούλιο καταργεί δημοτική οδό;
4. Απόφαση δημοτικού συμβουλίου για την απομάκρυνση κεραίας κινητής τηλεφωνίας από τα όριά του.
5. Προϊστάμενος διατάσσει υφιστάμενο υπάλληλο να εκδώσει συγκεκριμένου περιεχομένου άδεια, που εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας του τελευταίου. Είναι εκτελεστή πράξη η διαταγή; Δεσμεύει τον υπάλληλο; Θα μπορούσε ο Προϊστάμενος να εκδώσει την άδεια;
6. Στο ΝΠΔΔ με τίτλο ΚεΔΑΚ (Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς) ο ν. προβλέπει ότι την θέση Διευθυντή του Κέντρου καταλαμβάνει με απόφαση υπουργού μετακλητός υπάλληλος χωρίς συγκεκριμένη θητεία, ο οποίος αποτελεί το Προϊστάμενο όργανο όλων των υπαλλήλων, ενώ όργανο διοίκησης του Κέντρου αποτελεί το ΔΣ αυτού. Δύναται το ΔΣ να ελέγξει ιεραρχικά τις πράξεις του Διευθυντή; Δύναται ο υπουργός;
7. Αίτηση θεραπείας κατά εκκαθαριστικού σημειώματος Δ.Ο.Υ. προς την τελευταία είναι νόμιμη;
8. Ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό Εσωτερικών κατά απόφασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης είναι νόμιμη;
9. Αίτηση θεραπείας απόφασης καθορισμού χρήσεων γης και όρων δόμησης σε εκτός σχεδίου περιοχή προς τον ΠτΔ είναι νόμιμη; Κατά της απόφασης του Συντονιστή Αποκ.Δσης για την οριοθέτηση ρέμματος; [ΟΧΙ πρόκειται για κανονιστική πράξη, ΣΕ 384/2018∙ Ομοίως για το δεύτερο ερώτημα, ΣΕ 573/2018]
10. Ενδικοφανής προσφυγή, την οποία σημειώνει η αρχή στην δυσμενή πράξη, που κοινοποιεί στον διοικούμενο, εάν δεν προβλέπεται στον ν. και ασκηθεί από τον τελευταίο, είναι νόμιμη;
ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
-Όχημα της ΕΛΑΣ, που οδηγούσε αστυνομικός εκτός υπηρεσίας, συγκρούεται με ΙΧ με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του ιδιώτη στο ΙΧ. Δικαιούται αυτός αποζημίωσης; Ποιος ευθύνεται; Τί κονδύλια μπορεί να διεκδικήσει;
-Σε δημόσιο έργο ασφαλτόστρωσης οδού, που ανέθεσε Δήμος σε ιδιωτική κατασκευαστική ΑΕ, έμεινε αφύλακτος λάκκος με αποτέλεσμα την ζημία διερχόμενου οχήματος. Συντρέχει αστική ευθύνη του Δήμου;
ΠΡΟΟΔΟΣ
1.Με διάταξη ν. παρέχεται η εξουσία στον Υπουργό Υγείας ως προς το Ταμείο Πρόνοιας Προσωπικού ΟΣΕ για την τροποποίηση, συμπλήρωση ή αντικατάσταση των διατάξεων του Καταστατικού του σχετικά με κάθε ζήτημα που ρυθμίζεται με αυτές, πλην τριών εξαιρέσεων. Είναι η διάταξη σύμφωνη με το άρ. 43 παρ. 2 Συντ.;
2. Τα ‘ιδιοσκευάσματα’ υπόκεινται κατά νόμο σε εισφορά ιατροσήμου. Ο ΕΟΦ είχε χαρακτηρίσει τα προϊόντα ορισμένης εταιρίας ως (απλά) «σκευάσματα». Πρόκειται για τεχνικούς όρους, που προσδιορίζονται στον νόμο. Παραβιάζει τυχόν εκδοθείσα στη συνέχεια από τον ΕΟΦ πράξη επιβολής ιατροσήμου στα προϊόντα της ανωτέρω εταιρίας την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης;
3. Αίτημα ανάκλησης Δήμου προς τον Περιφερειάρχη απόφασης παραχώρησης έκτασης ως σφαγείου λόγω μη χρησιμοποίησής της. Δύο όμοιες αιτήσεις είχαν υποβληθεί 4 και 3 μήνες πριν από τον Δήμο. Δημιουργείται πονε από την παράλειψη του Περιφερειάρχη να αποφανθεί επί τρίμηνο στην νέα αίτηση;
4. Έγγραφο Διευθυντή Δικηγορικού Συλλόγου, με το οποίο ανακοινώνεται σε δικηγορική εταιρεία ότι δεν έχει τον αναγκαίο για τη νόμιμη σύσταση και λειτουργία της κατά ν. ελάχιστο αριθμό δικηγόρων–εταίρων και υποδεικνύεται κατόπιν αυτού στους δικηγόρους – εταίρους να προχωρήσουν στη λύση της, έχει εκτελεστό χαρακτήρα;
5. Αποπομπή από το Άγιον Όρος με απόφαση της Ιεράς Κοινότητας μοναχού, που αρνείται να μνημονεύει το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη κατά το άρ. 5 του Καταστατικού Χάρτη συνιστά διοικητική πράξη;
6. Άρνηση της διοίκησης να συμμορφωθεί με τροποποίηση σχεδίου πόλεως σε ακυρωτική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου περί της άρσης ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης συνιστά πονε;
7. Ρητή άρνηση της διοίκησης να εκδώσει πράξη αναπροσαρμογής του πτητικού επιδόματος των στελεχών του Λιμενικού Σώματος συνιστά πονε;
8. Η απόφαση της διοίκησης να εγκρίνει την κατεδάφιση κατασκευής, που είχε χαρακτηρισθεί αυθαίρετη, συνιστά πονε;
9. Θέσπιση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με απόφαση δημοτικού συμβουλίου, η οποία κατά ν. εγκρίνεται από τον ΓΓ Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ισχύει από το πρακτικό του ΔημΣυμβ, από την έγκριση του ΓΓ ή απαιτεί και δημοσίευση στο ΦΕΚ (ποιάς εκ των δύο πράξεων);
10. Ποιά δύο σκέλη περιλαμβάνει το τεκμήριο νομιμότητας;